Afscheid Vlissingen - Reisverslag uit Vlissingen, Nederland van Azorentrip Barrus - WaarBenJij.nu Afscheid Vlissingen - Reisverslag uit Vlissingen, Nederland van Azorentrip Barrus - WaarBenJij.nu

Afscheid Vlissingen

Door: barrus

Blijf op de hoogte en volg Azorentrip

29 Mei 2011 | Nederland, Vlissingen

ZONDAG 29-5:
Ik heb inmiddels van veel mensen via sms of mail bericht gekregen. Hartstikke leuk al dat meeleven. Het vertrek stond op 29 mei om 14.00 uur maar is verschoven naar 30 mei 02.00 uur.
De wind waait dan minder hard en uit een betere hoek. Hierdoor wordt de eerste aanloophaven Boulogne sur Mer i.p.v. Oostende. We gaan dus gelijk maar een aardige ruk maken van een dikke 90 Nm (x1.852 geeft kilometers)
Het klaarmaken is inmiddels achter de rug, de keuring van de boot is gedaan en we zijn zonder op- of aanmerkingen goedgekeurd. De theorie was dus Oké nu de praktijk. Het weerbericht schijnt uit te komen, in ieder geval is de beloofde zon gaan schijnen. Annette en mijn vader waren in Vlissingen om ons uit te wuiven maar hebben wijselijk besloten dat een vertrek uit Vlissingen in het donker het wachten hierop niet waard is. Wij rommelen nog maar een beetje door, wat lezen, de was doen en wachten op het vertrek. Vanavond om 20.00 uur wordt de vertrekvolgorde doorgegeven zodat niet 15 boten tegelijkertijd een sluis proberen in te varen. Daarna hebben Ernst en ik besloten om een wat grote bocht te gaan varen en zo de wind een beetje ruimer in te laten komen.