Van Vlisingen naar Cherbourg - Reisverslag uit Cherbourg-Octeville, Frankrijk van Azorentrip Barrus - WaarBenJij.nu Van Vlisingen naar Cherbourg - Reisverslag uit Cherbourg-Octeville, Frankrijk van Azorentrip Barrus - WaarBenJij.nu

Van Vlisingen naar Cherbourg

Door: barrus

Blijf op de hoogte en volg Azorentrip

01 Juni 2011 | Frankrijk, Cherbourg-Octeville

WOENSDAG 1-6:
Afgelopen tocht (Dunkerque-Cherbourg) was best wel pittig maar vooral omdat ik me ziek voelde. Ik had geen pil genomen en na een paar uur aan de wind varen word je toch misselijk als je naar beneden moet. Op een gegeven moment werd het koud en dan voel je je beroerd. Je doet eigenlijk alleen maar wat echt moet, de rest heb je gewoon geen zin in. We moesten toch een paar dingen doen: 2 karren (dat verbindt het zeil met de mast) waren los. Dat betekende dus ophouden met varen, in de wind draaien en op een bewegend voordek opnieuw vastdraaien. Ging allemaal goed maar het kon me gestolen worden. Ernst voelde zich ook niet heel erg goed dus we hebben het eten(maken) maar uitgesteld naar vandaag. Vannacht, na een pil te hebben genomen werd het alweer beter en ben ik aan droog brood begonnen. Daarna kon alles weer.Vandaag mooie dag gezeild naar Cherbourg. Daar de was gedaan en de boot opgeruimd. Toen uitgebreid onder de douche gestaan. Mooi en zonnig weer, wordt morgen nog beter begrijp ik. Lekker om vanavond gewoon te kunnen slapen.